Теми тижня
Загальне
ВІКОВА ТА ПЕДАГОГІЧНА ПСИХОЛОГІЯ
"Те, чим ми грішимо у молодості, доводиться спокутувати у старості" - Еразм Ротердамський
Навчальна дисципліна спрямована на формування у студентів сучасної системи спеціальних знань у галузі вікової та педагогічної психології, оволодінням практичними уміннями щодо аналізу психологічного віку людини, розвиток розуміння щодо сфери застосування психологічних знань у інженерно-педагогічній діяльності; формування знання щодо зв’язку вікової психології із загальною та педагогічною, диференційною, соціальною психологією, психологією праці, віковою фізіологією і педагогікою.
ТЕМА 1. Предмет, проблеми та методи вікової психології. Історія розвитку вікової психології
ЛЕКЦІЯ 1. Предмет, проблеми та методи вікової психології.
Мета: встановити предмет і об'єкт вікової та педагогічної психології, сформувати знання щодо розуміння віку як психологічної категорії, визначити специфічні методи дослідження
ТЕМА 2. Закономірності та динаміка психічного розвитку в онтогенезі, проблема періодизації психічного розвитку
ЛЕКЦІЯ 2. ІСТОРИЧНИЙ НАРИС РОЗВИТКУ ВІКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ
Мета:
ТЕМА 3. Перинатальний розвиток та психічний розвиток немовляти
ЛЕКЦІЯ 3. ПЕРИНАТАЛЬНИЙ РОЗВИТОК
Мета: Дослідити критерії переходу від періоду новонародженого до періоду немовляти (фізіологічні і психологічні); структуру періоду немовляти. Охарактеризувати соціальну ситуацію розвитку, провідну діяльність і новоутворення періоду немовляти.
ТЕМА 4.ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК НЕМОВЛЯТИ. ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РАННЬОГО ДИТИНСТВА
ЛЕКЦІЯ 4. ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК НЕМОВЛЯТИ. ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РАННЬОГО ДИТИНСТВА
Мета:
ТЕМА 5. ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ТА ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ
ЛЕКЦІЯ 5. ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ТА ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ
ТЕМА 6. ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВЛСТІ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ
ЛЕКЦІЯ 6. ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВЛСТІ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ
ТЕМА 7. ПІЗНАВАЛЬНІ ПРОЦЕСИ І РОЗУМОВИЙ РОЗВИТОК У ПЕРІОД ЮНАЦТВА (СТУДЕНТСЬКИЙ ВІК)
ЛЕКЦІЯ 7. ПІЗНАВАЛЬНІ ПРОЦЕСИ І РОЗУМОВИЙ РОЗВИТОК У ПЕРІОД ЮНАЦТВА (СТУДЕНТСЬКИЙ ВІК)
Є тільки одне благо - знання й тільки одне зло - неуцтво. (Сократ)
ТЕМА 8. ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ДОРОСЛОЇ ЛЮДИНИ, ПСИХОЛОГІЯ СТАРІННЯ І СТАРОСТІ
ЛЕКЦІЯ 8. ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ДОРОСЛОЇ ЛЮДИНИ, ПСИХОЛОГІЯ СТАРІННЯ І СТАРОСТІ
Як пощастило дівчині в сімнадцять,
в сімнадцять гарних, неповторних літ!
Ти не дивись, що дівчинка сумна ця.
Вона ридає, але все як слід.
Вона росте ще, завтра буде вищенька.
Але печаль приходить завчасу.
Це ще не сльози — це квітуча вишенька,
що на світанку струшує росу.
Вона в житті зіткнулась з неприємістю:
хлопчина їй не відповів взаємністю.
І то чому: бо любить іншу дівчину,
а вірність має душу неподільчиву.
Ти не дивись, що дівчинка сумна ця.
Як пощастило дівчинці в сімнадцять!
Ліна Костенко