Ви не маєте прав для перегляду обговорень у цьому форумі
Теми тижня
КОМУНІКАТИВНІ ПРОЦЕСИ ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Курс для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти
Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення з найбільш важливими правилами, законами та питаннями комунікативної компетентності майбутніх інженерів-педагогів задіяних у навчальному процесі з підготовки майбутніх професійних виробничників і знайомить з психолого педагогічними особливостями інженерно-педагогічної діяльності майбутніх викладачів системи професійно-технічної освіти.
ТИЖДЕНЬ 1
ТЕМА 1. ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНА ОСВІТА ЯК НАПРЯМ ПІДГОТОВКИ ГУМАНІТАРНО-ТЕХНІЧНОЇ ЕЛІТИ (Частина 1)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- описувати історію виникнення Міжнародного товариства інженерної педагогіки (IGIP);
- визначати цілі та завдання Міжнародного товариства інженерної педагогіки (IGIP);
- формулювати кваліфікаційні вимоги до звання "Міжнародний інженер-педагог" (ING-PEAD IGIP);
- характеризувати сутність, мету та принципи інженерно-педагогічної освіти.
ТИЖДЕНЬ 2
ТЕМА 1. ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНА ОСВІТА ЯК НАПРЯМ ПІДГОТОВКИ ГУМАНІТАРНО-ТЕХНІЧНОЇ ЕЛІТИ (Частина 2)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- визначати види професійної діяльності iнжeнepa-пeдaгoгa;
- формулювати мету інженерно-педагогічної діяльності;
- надавати характеристику професійно-педагогічної діяльності з точки зору соціальної значущості;
- аналізувати психологічні особливості інженерно-педагогічної діяльності.
ТИЖДЕНЬ 3
ТЕМА 2. ЕТАПИ СТАНОВЛЕННЯ ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- описувати умови та першопричини виникнення інженерно-педагогічної освіти в Україні;
- характеризувати період виділення інженерно-педагогічної освіти як самостійної освітньої системи;
- визначати функції, покладені на навчально-методичний комплекс «Педагог»;
- характеризувати функції професійної діяльності інженера-педагога з позицій функціонально-діяльнісного підходу.
ТИЖДЕНЬ 4
ТЕМА 3. ФОРМИ ТА ВИДИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 1)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- характеризувати сутність «дистанційного навчання»;
- розкривати сутність поняття «лекція»;
- описувати структурну побудову типової класичної лекції;
- виділяти критерії класифікації лекції;
- надавати характеристику видів лекції;
- розрізняти типи та види практичних занять.
ТИЖДЕНЬ 5
ТЕМА 3. ФОРМИ ТА ВИДИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 2)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- розкривати сутність форми навчання «семінар»;
- визначати дидактичні цілі форми навчання «семінар»;
- розрізняти види семінарських занять;
- описувати сутність лабораторного заняття;
- перераховувати основні структурні елементи лабораторної роботи;
- формулювати етапи планування та проведення лабораторної роботи.
ТИЖДЕНЬ 6
ТЕМА 4. ФОРМИ ТА МЕТОДИ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ (Частина 1)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- розкривати сутність контролю знань студентів;
- визначати функції перевірки знань у процесі навчальної діяльності;
- характеризувати дидактичні принципи контролю знань;
- описувати особливості оцінки вихідного рівня знань студентів;
- перераховувати правила, якими необхідно керуватись екзаменатору при будь-якій формі іспиту.
ТИЖДЕНЬ 7
ТЕМА 4. ФОРМИ ТА МЕТОДИ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ (Частина 2)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- визначати сутність поточного оцінювання рівня знань студентів;
- надавати порівняльну характеристику підсумкового й рубіжного контролю знань студентів;
- описувати форми поточного контролю на практичних, семінарських і лабораторних заняттях;
- визначати сутність "контролю у позанавчальний час";
- перераховувати основні види іспитів.
ТИЖДЕНЬ 8
ТЕМА 5. ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ ІНЖЕНЕРА-ПЕДАГОГА (Частина1)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- надавати визначення поняттю «педагогічна майстерність»;
- перераховувати складові властивості гуманістичної спрямованості діяльності інженера-педагога;
- характеризувати поняття «професійна спрямованість діяльності" та «професійна компетентність» інженера-педагога;
- визначати компоненти структури професійної компетентності інженера-педагога.
ТИЖДЕНЬ 9
ТЕМА 5. ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ ІНЖЕНЕРА-ПЕДАГОГА (Частина 2)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- визначати провідні здібності до педагогічної діяльності;
- надавати визначення поняття «педагогічна техніка»;
- перераховувати складові поняття «педагогічна техніка»;
- формулювати рівні процесу оволодіння педагогічною майстерністю.
ТИЖДЕНЬ 10
ТЕМА 6. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО УКРАЇНИ (Частина 1)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- розкривати сутність поняття "мовленнєвий вплив";
- описувати чинники мовного впливу ;
- характеризувати основні способи мовного впливу на особистість;
- перераховувати різновиди комунікативних цілей;
- формулювати способи впливу стереотипів свідомості на комунікативну поведінку людини;
- розрізняти вербальні та невербальні сигнали;
- перераховувати функції, що виконують вербальні та невербальні сигнали.
ТИЖДЕНЬ 11
ТЕМА 6. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО УКРАЇНИ (Частина 2)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- характеризувати найбільш поширені в ораторській практиці функції публічних виступів;
- описувати види публічних виступів;
- формулювати загальні вимоги до публічного виступу.
ТИЖДЕНЬ 12
ТЕМА 6. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО УКРАЇНИ (Частина 3)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- аналізувати основні переваги усної мови над письмовою;
- описувати вимоги до усного тексту публічного виступу;
- формулювати поради щодо поведінки оратора перед аудиторією;
- описувати прийоми боротьби з хвилюванням під час виступу;
- визначати структуру публічного виступу;
- описувати прийоми підтримування уваги аудиторії в процесі виступу.
ТИЖДЕНЬ 13
ТЕМА 6. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО УКРАЇНИ (Частина 4)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- описувати прийоми завершення публічного виступу;
- визначати поняття та основні прийоми ефективної аргументації;
- перераховувати правила використання наочних засобів під час виступу;
- формулювати методи ефективної взаємодії з аудиторією.
ТИЖДЕНЬ 14
ТЕМА 6. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО УКРАЇНИ (Частина 5)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- визначати основні види інформаційних виступів;
- наводити приклади психологічних типів людей ота собливостей їх поведінки;
- характеризувати способи взаємодії з різними психологічними типами людей.
ТИЖДЕНЬ 15
ТЕМА 7. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ ГРУПОВИМИ ЯВИЩАМИ ТА ПРОЦЕСАМИ В ДІЯЛЬНОСТІ ІНЖЕНЕРА-ПЕДАГОГА (Частина 1)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- розкривати сутність соціальної організації як об’єкту управління;
- визначати найбільш характерні ознаки соціальної організації;
- надавати характеристику принципів сучасної соціальної організації;
- описувати механізми групової динаміки у соціальній організації;
- описувати стадії розвитку колективу соціальної організації;
- перераховувати основні феномени групової життєдіяльності;
- характеризувати соціальні ролі управління ефективною діяльністю колективу.
ТИЖДЕНЬ 16
ТЕМА 7. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ ГРУПОВИМИ ЯВИЩАМИ ТА ПРОЦЕСАМИ В ДІЯЛЬНОСТІ ІНЖЕНЕРА-ПЕДАГОГА (Частина 2)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентом знань та вмінь:
- формулювати ознаки сприятливого соціально-психологічного клімату;
- виділяти аспекти управління соціально-психологічним кліматом;
- визначати сутність комунікаційної структури в організації;
- описувати основні функції комунікації в організації.