1

Науково-педагогічна практика здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 192 "Будівництво та цивільна інженерія"

Сертифікат ДКР:

немає

Керівник курсу: Бондаренко Володимир Васильович, к.пед.н., професор кафедри філософії та педагогіки професійної підготовки

Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)

Метою викладання дисципліни є ознайомлення з найбільш важливими питаннями загальних основ риторики, педагогіки і психології спілкування, теорії виховання; гуманізації, демократизації та національної і полікультурної спрямованості педагогічного процесу у закладах вищої освіти; сучасними методиками комунікації в навчальному процесі; методологією подолання комунікативних бар’єрів; переконання у процесі комунікативної діяльності; управління конфліктними ситуаціями, що можуть виникати у процесі комунікативної діяльності; психолого-педагогічними уміннями та навичками комунікації у процесі навчальної та професійної діяльності.

Предметом навчальної дисципліни є психолого-педагогічні правила та закони, на яких ґрунтується процес комунікації в умовах навчального процесу та сучасного виробництва, основні закономірності комунікативної діяльності, комунікація як процес у системі відносин «студент – викладач», «студент – студент», «робітник – начальник» тощо.

Основними завданнями навчальної дисципліни є оволодіння психолого-педагогічними знаннями не тільки на теоретичному, але й на практичному рівнях, набуття аспірантами практичних умінь щодо психологічного формування професійної співпраці з людьми, самовдосконалення, саморегуляції та самовиховання особистості.


Сертифікат ДКР:

немає

Керівники курсу: Бондаренко Володимир Васильович, к. пед. н., професор кафедри філософії та педагогіки професійної підготовки, Ярмак Тетяна Василівна, к.соц.наук, професор  кафедри філософії та педагогіки професійної підготовки

Спеціальність: 015.38 Професійна освіта (Транспорт). Початковий (короткий цикл) рівень вищої освіти

Метою вивчення дисципліни ОАДАП є формування у здобувачів освіти академічної культури, академічної грамотності та практичних навичок усної й писемної мови, нетолерантного ставлення до проявів академічного шахрайства, що є необхідною умовою для успішного навчання та здобуття майбутньої професії.

Предмет навчання: теоретичний матеріал щодо принципів, фундаментальних цінностей, правових аспектів академічної доброчесності та академічної грамотності, оволодіння практичними навичками наукового стилю мови й ділової писемної мови.

Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни є:

  • визначення наукових засад сутності академічної доброчесності та нечесності;
  • визначення шляхів і способів підвищення академічної культури;
  • формування навичок збирання, вивчення, аналізу та перевірки фактів, самостійного пошуку, опрацювання й коректного використання джерел;
  • навчити аналізувати та реферувати наукові тексти різних жанрів, розвити здатність застосовувати знання академічного письма, уміння презентувати себе та результати своєї роботи;
  • формування та збагачення культури мислення та світоглядної культури (оперування поняттями і судженнями, визначення суттєвого, розкриття взаємозв’язків і протиріч; застосування розмаїття методологічних підходів до істини і взаємодії зі світом) та її практичне застосування у самостійних роздумах, поглядах, переконаннях.


Сертифікат ДКР:

немає

Іноземна мова (за професійним спрямуванням) ТП 1 семестр

Сертифікат ДКР:

немає

Керівник курсу: Бондаренко Володимир Васильович, к.пед.н., професор кафедри філософії та педагогіки професійної підготовки

Метою вивчення навчальної  дисципліни "Педагогіка та психологія вищої школи" є ознайомлення з найбільш важливими питаннями загальних основ дидактики, педагогіки і психології, теорії виховання з позиції нового підходу; гуманізації, демократизації та національної і полікультурної спрямованості педагогічного процесу у вищій школі; сучасними методиками викладання дисциплін у вищій школі; методологією розробки методичних матеріалів до викладання та формування вмінь щодо проведення всіх форм занять і контролю.

Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні:

Знати:

  • основні тенденції та перспективи розвитку ступеневої вищої школи й освіти в умовах незалежної України;
  • основні закономірності психіки та педагогічні категорії навчання і виховання;
  • методи, види діяльності та спілкування;
  • зміст пізнавальних процесів і емоційно-вольової сфери, а також  індивідуально-психологічні особливості людини;
  • специфіку рефлексивного управління процесом формування стійкого світогляду, правильного сприйняття сучасних проблем розвитку суспільства, людського буття, духовної культури.

Уміти:

  • аналізувати наукові засади використання технологій навчання у вищій школі;
  • проводити класифікацію інноваційних педагогічних технологій;
  • продуктивно та самостійно визначати форми, методи, засоби, що відповідають конкретним педагогічним технологіям;
  • визначати сутність технологічного підходу до підготовки майбутніх фахівців;
  • встановлювати доцільність використання технологій навчання у процесі викладання спеціальних дисциплін;
  • удосконалювати навички організації навчального процесу із застосуванням педагогічних технологій;
  • застосовувати педагогічні технології у професійній діяльності;
  • творчо підходити до розв’язання педагогічних ситуацій.

Сертифікат ДКР:

немає

Керівник курсу: Бондаренко Володимир Васильович, к.пед.н., професор кафедри філософії та педагогіки професійної підготовки

Спеціальність: 015.32 Професійна освіта (Електроніка, метрологія та радіотелекомунікації); 015.38 Професійна освіта (Транспорт)

Обсяг освітнього компоненту: 
4 кредити (120 годин)

Форма підсумкового контролю: екзамен

Метою дисципліни "Комунікативні процеси інженерно-педагогічної освіти" є  ознайомлення з найбільш важливими правилами, законами та питаннями комунікативної компетентності майбутніх інженерів-педагогів задіяних у навчальному процесі з підготовки майбутніх професійних виробничників і знайомить з психолого-педагогічними особливостями інженерно-педагогічної діяльності майбутніх викладачів системи професійно-технічної освіти.

Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни є:

  • знайомство з професійно-педагогічною діяльністю у вищій школі;
  • знайомство з професійно-педагогічною діяльністю у закладах професійно-технічної освіти;
  • знайомство з педагогічними технологіями у навчальному процесі ЗВО та ЗПТО;
  • знайомство з комунікативними технологіями презентації навчального матеріалу в освітній діяльності
  • знайомство з психологічними аспектами педагогічної діяльності у ЗВО.

Сертифікат ДКР:

немає

Керівник курсу: Бондаренко Володимир Васильович, к.пед.н., професор кафедри філософії та педагогіки професійної підготовки

Обсяг освітнього компоненту: 3 кредити (90 годин)

Форма підсумкового контролю: Залік

Метою дисципліни "Вступ до фаху" є формування у студентів загального уявлення щодо інженерно-педагогічної освіти, формування в майбутніх робітників і фахівців середньої ланки (бакалаврів) у професійній галузі знань 01 «Освіта», які обрали своїми спеціальностями 015.32 «Професійна освіта (Електроніка, метрологія та радіотелекомунікації)» та 015.38 «Професійна освіта (Транспорт)» розуміння значущості обраної освітньої програми. 

Предметом вивчення навчальної дисципліни є зміст, завдання та перспективи розвитку психолого-педагогічної складової професійної освіти.

Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни є: формування у студентів сучасної системи спеціальних знань в галузі педагогічної освіти, набуття практичних умінь щодо психолого-педагогічного розвитку особистості робітника-професіонала, уявлення про закономірності, принципи, методи і засоби навчальної та професійної діяльності.


Сертифікат ДКР:

немає

Керівник курсу: Бондаренко Володимир Васильович, к.пед.н., професор кафедри філософії та педагогіки професійної підготовки

Обсяг освітнього компоненту: 3 кредити (90 годин)

Форма підсумкового контролю: Залік

Метою навчальної дисципліни "Конфліктологія" є формування системи наукових знань в галузі теорії та практики соціального конфлікту; набуття навичок прагматичного аналізу, конструктивного вирішення та попередження конфліктів у соціальних та професійних практиках; формування компетентності в галузі управління конфліктами та самокореляції.

Предметом вивчення є сутність та функції соціальних конфліктів, соціально-психологічна природа конфліктів різних рівнів, об’єктивні та суб’єктивні причини виникнення соціальних конфліктів, особливості та специфіка динаміки соціальних конфліктів у різних сферах людської життєдіяльності, теорія та практика управління конфліктами.

Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни є:

сформувати у здобувачів освіти здатність діагностики та управління конфліктами (стресами) у групах, здатність приймати оптимальні організаційно-управлінські рішення в повсякденній діяльності та нестандартних ситуаціях, готовність нести за них відповідальність; достатній рівень конфліктологічної культури для успішної реалізації професійної діяльності та саморозвитку, навички самостійно знаходити оптимальні шляхи вирішення складних конфліктних ситуацій, навичками пошуку інформації; навички роботи в команді.


Сертифікат ДКР:

немає

Оценка курса: 5.0(1)

Керівник курсу: Бондаренко Володимир Васильович, к.пед.н., професор кафедри філософії та педагогіки професійної підготовки

Спеціальність: 015.38 "Професійна освіта (Транспорт)". Початковий (короткий цикл) рівень вищої освіти

Обсяг освітнього компоненту: 3 кредити (90 годин)

Форма підсумкового контролю: Залік

Метою викладання дисципліни є ознайомлення з найбільш важливими питаннями загальних основ риторики, педагогіки і психології спілкування, теорії виховання; гуманізації, демократизації та національної і полікультурної спрямованості педагогічного процесу у закладах вищої освіти; сучасними методиками комунікації в навчальному процесі; методологією подолання комунікативних бар’єрів; переконання у процесі комунікативної діяльності; управління конфліктними ситуаціями, що можуть виникати у процесі комунікативної діяльності; психолого-педагогічними уміннями та навичками комунікації у процесі навчальної та професійної діяльності.

Предметом навчальної дисципліни є психолого-педагогічні правила та закони, на яких ґрунтується процес комунікації в умовах навчального процесу та сучасного виробництва, основні закономірності комунікативної діяльності, комунікація як процес у системі відносин «студент – викладач», «студент – студент», «робітник – начальник» тощо.

Основними завданнями навчальної дисципліни є оволодіння психолого-педагогічними знаннями не тільки на теоретичному, але й на практичному рівнях, набуття аспірантами практичних умінь щодо психологічного формування професійної співпраці з людьми, самовдосконалення, саморегуляції та самовиховання особистості.

 


Сертифікат ДКР:

немає

Педагогіка та психологія вищої школи викладається для магістрів усіх спеціальностей університету

Сертифікат ДКР:

немає