Теми тижня
ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ
Курс для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти
Метою викладання навчальної дисципліни є формування психологічної управлінської культури керівника, що дозволяє ефективно здійснювати організаційно-управлінську діяльність у професійній сфері діяльності.
Предметом викладання навчальної дисципліни є знайомство здобувачів освіти з психологічними проблемами та явищами, які мають місце у сфері управління, розглянуто психологічні причини, що лежать в основі зниження ефективності діяльності керівника.
ТИЖДЕНЬ 1
ТЕМА 1. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ Й ПОВЕДІНКОЮ ПІДЛЕГЛИХ (Частина1)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- надавати характеристику психолого-управлінського підходу до поняття «особистість»;
- перераховувати основні психічні властивості особистості;
- розрізняти типи темпераменту людини й характеризувати їх;
- розкривати поняття «соціалізація особистості підлеглого».
ТИЖДЕНЬ 2
ТЕМА 1. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ Й ПОВЕДІНКОЮ ПІДЛЕГЛИХ (Частина 2)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- описувати основні періоди процесу соціалізації;
- надавати характеристику віку людини за хронологічним, біологічним, соціальним і психологічним станом;
- обґрунтовувати соціально-психологічні механізми соціалізації;
- розкривати сутність поняття «адаптація» підлеглих до умов організації.
ТИЖДЕНЬ 3
ТЕМА 1. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ Й ПОВЕДІНКОЮ ПІДЛЕГЛИХ (Частина 3)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- визначати основні умови забезпечення ефективного управління процесом адаптації;
- перераховувати чинники, що впливають на поведінку співробітників;
- характеризувати вплив ціннісних орієнтацій особистості на процес соціалізації в колективі;
- розкривати сутність понять "колективні консервативні цінності" та "колективні організаційні цінності";
- описувати сутність ритуалів і традицій в діяльності організації.
ТИЖДЕНЬ 4
ТЕМА 1. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ Й ПОВЕДІНКОЮ ПІДЛЕГЛИХ (Частина 4)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- розкривати сутність поняття «мотивація»;
- характеризувати поняття «мотивація підлеглих до діяльності»;
- перераховувати види установок на дію;
- описувати типи та теорії мотивації.
ТИЖДЕНЬ 5
ТЕМА 2. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО СПІЛКУВАННЯ В ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА (Частина 1)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- характеризувати поняття та різновиди спілкування;
- надавати характеристику вербального та невербального спілкування;
- описувати особливості управлінського спілкування;
- визначати сновні функції управлінського спілкування;
- формулювати закономірності формування першого враження;
- розкривати сутність взаємного сприйняття в управлінському спілкуванні.
ТИЖДЕНЬ 6
ТЕМА 2. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО СПІЛКУВАННЯ В ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА (Частина 2)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- описувати форми міжособистісного спілкування;
- перераховувати основні комунікативні бар’єри у спілкуванні;
- аналізувати основні прийоми привернення уваги;
- обґрунтовувати основні правила структурування інформації в спілкуванні;
- визначати структурні компоненти процесу взаємодії;
- формулювати стратегії поведінки в залежності від цілей взаємодії;
- характеризувати основні прийоми вироблення впевненості.
ТИЖДЕНЬ 7
ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО СПІЛКУВАННЯ КЕРІВНИКА (Частина 1)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- надавати характеристику поняття «ділова бесіда» й наводити її різноманітні форми;
- наводити приклади комунікативного «самогубства» у процесі ділової бесіди;
- описувати особливості сприйняття співрозмовником вербальної інформації;
- перераховувати риторичні, спекулятивні методи аргументування;
- характеризувати основні правила тактики аргументування;
- аналізувати особливості телефонної ділової бесіди.
ТИЖДЕНЬ 8
ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО СПІЛКУВАННЯ КЕРІВНИКА (Частина 2)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- формулювати особливості та правила підготовки проведення службової наради;
- характеризувати основні правила та норми роботи з діловою документацією;
- визначати основні підходи та стилі роботи керівників з діловою документацією;
- описувати різновиди спілкування;
- перераховувати основні функції управлінського спілкування;
- розкривати сутність термінів «ідентифікація», «емпатія», «атракція», «рефлексія», «каузуальна атрибуція»;
- формулювати основні мімічні «коди» емоційних станів співрозмовника;
- описувати основні особливості та правила підготовки публічного виступу.
ТИЖДЕНЬ 9
ТЕМА 4. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО ВПЛИВУ В ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА (Частина 1)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- розкривати сутність управлінського впливу керівника на підлеглих;
- характеризувати структуру управлінського впливу на підлеглих;
- описувати основні концептуальні підходи до розкриття особливостей психологічного впливу на підлеглих.
ТИЖДЕНЬ 10
ТЕМА 4. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО ВПЛИВУ В ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА (Частина 2)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- описувати основні правила і принципи організації ефективної та переконливої управлінської інформації;
- розкривати сутність поняття «технологія об’єктів психологічного впливу»;
- надавати характеристику основних способів управлінського впливу.
ТИЖДЕНЬ 11
ТЕМА 4. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО ВПЛИВУ В ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА (Частина 3)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- характеризувати основні форми управлінського впливу керівника на підлеглих;
- визначати поняття «контрольно-оцінна функція керівника в управлінському процесі»;
- розкривати особливості аргументації в управлінській діяльності керівника;
- надавати характеристику основних методів «переконуючого впливу» керівника в управлінській діяльності.
ТИЖДЕНЬ 12
ТЕМА 4. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО ВПЛИВУ В ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА (Частина 4)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- надавати характеристику поняттю «вимоги» в управлінській діяльності керівника;
- описувати методи корекції поведінки підлеглих у процесі управлінської діяльності керівника;
- перераховувати основні функції комунікації в організації;
- характеризувати основні причини поганих комунікацій в організації.
ТИЖДЕНЬ 13
ТЕМА 5. МАНІПУЛЮВАННЯ ЯК МЕТОД ПСИХОЛОГІЧНОГО ВПЛИВУ В УПРАВЛІНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ (Частина1)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- характеризувати сутність поняття «маніпуляція» і «маніпуляційний вплив» з точки зору соціального управління;
- описувати види маніпулювання у сфері соціальних відносин;
- наводити приклади маніпулятивних впливів;
- формулювати механізми нейтралізації маніпуляцій;
- розкривати сутність поняття «маніпулятивні пастки» й визначати способи захисту від них.
ТИЖДЕНЬ 14
ТЕМА 6. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТНОЮ СИТУАЦІЄЮ (Частина1)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- надавати визначення конфлікту як соціального феномену;
- розкривати поняття «сила» у соціальному конфлікті;
- розрізняти поняття «предмет конфлікту» і «об’єкт» конфлікту;
- характеризувати форми конфліктної поведінки;
- описувати основні фази розвитку конфлікту;
- перераховувати основні причини виникнення конфліктних ситуацій в управлінській діяльності;
- визначати основні типові помилки в оцінці діяльності підлеглих у системі взаємовідносин «начальник – підлеглий».
ТИЖДЕНЬ 15
ТЕМА 6. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТНОЮ СИТУАЦІЄЮ (Частина 2)
Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- визначати причини психологічної несумісності між членами колективу;
- формулювати базові критерії класифікації конфлікту;
- наводити класифікацію основних типів існуючих конфліктів;
- визначати причини й умови, що призводять до міжособистісних конфліктів;
- характеризувати способи управління конфліктною ситуацією;
- формулювати алгоритм дії керівника по управлінню конфліктами підлеглих.
ТИЖДЕНЬ 16