Weekly outline

  • ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ

    Курс для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти


    Метою викладання навчальної дисципліни є формування психологічної управлінської культури керівника, що дозволяє ефективно здійснювати організаційно-управлінську діяльність у професійній сфері діяльності.

    Предметом викладання навчальної дисципліни є знайомство здобувачів освіти з психологічними проблемами та явищами, які мають місце у сфері управління, розглянуто психологічні причини, що лежать в основі зниження ефективності діяльності керівника.


  • ТИЖДЕНЬ 1

    ТЕМА 1. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ Й ПОВЕДІНКОЮ ПІДЛЕГЛИХ (Частина1)


    Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:

    • надавати характеристику психолого-управлінського підходу до поняття «особистість»;
    • перераховувати основні психічні властивості особистості;
    • розрізняти типи темпераменту людини й характеризувати їх;
    • розкривати поняття «соціалізація особистості підлеглого».


  • ТИЖДЕНЬ 2

    ТЕМА 1. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ Й ПОВЕДІНКОЮ ПІДЛЕГЛИХ (Частина 2)


    Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:

    • описувати основні періоди процесу соціалізації;
    • надавати характеристику віку людини за хронологічним, біологічним, соціальним і психологічним станом;
    • обґрунтовувати соціально-психологічні механізми соціалізації;
    • розкривати сутність поняття «адаптація» підлеглих до умов організації.

  • ТИЖДЕНЬ 3

    ТЕМА 1. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ Й ПОВЕДІНКОЮ ПІДЛЕГЛИХ (Частина 3)


    Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:

    • визначати основні умови забезпечення ефективного управління процесом адаптації;
    • перераховувати чинники, що впливають на поведінку співробітників;
    • характеризувати вплив ціннісних орієнтацій особистості на процес соціалізації в колективі;
    • розкривати сутність понять "колективні консервативні цінності" та "колективні організаційні цінності";
    • описувати сутність ритуалів і традицій в діяльності організації.


  • ТИЖДЕНЬ 4

    ТЕМА 1. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ Й ПОВЕДІНКОЮ ПІДЛЕГЛИХ (Частина 4)


    Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:

    • розкривати сутність поняття «мотивація»;
    • характеризувати поняття «мотивація підлеглих до діяльності»;
    • перераховувати види установок на дію;
    • описувати типи та теорії мотивації.


  • ТИЖДЕНЬ 5

    ТЕМА 2. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО СПІЛКУВАННЯ В ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА (Частина 1)


    Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:

    • характеризувати поняття та різновиди спілкування;
    • надавати характеристику вербального та невербального спілкування;
    • описувати особливості управлінського спілкування;
    • визначати сновні функції управлінського спілкування;
    • формулювати закономірності формування першого враження;
    • розкривати сутність взаємного сприйняття в управлінському спілкуванні.

  • ТИЖДЕНЬ 6

    ТЕМА 2. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО СПІЛКУВАННЯ В ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА (Частина 2)


    Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:

    • описувати форми міжособистісного спілкування;
    • перераховувати основні комунікативні бар’єри у спілкуванні;
    • аналізувати основні прийоми привернення уваги;
    • обґрунтовувати основні правила структурування інформації в спілкуванні;
    • визначати структурні компоненти процесу взаємодії; 
    • формулювати стратегії поведінки в залежності від цілей взаємодії;
    • характеризувати основні прийоми вироблення впевненості.


  • ТИЖДЕНЬ 7

    ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО СПІЛКУВАННЯ КЕРІВНИКА (Частина 1)



    Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:

    • надавати характеристику поняття «ділова бесіда» й наводити її різноманітні форми;
    • наводити приклади комунікативного «самогубства» у процесі ділової бесіди;
    • описувати особливості сприйняття співрозмовником вербальної інформації;
    • перераховувати риторичні, спекулятивні методи аргументування;
    • характеризувати  основні правила тактики аргументування;
    • аналізувати особливості телефонної ділової бесіди.


  • ТИЖДЕНЬ 8

    ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО СПІЛКУВАННЯ КЕРІВНИКА (Частина 2)


    Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:

    • формулювати особливості та правила підготовки проведення службової наради;
    • характеризувати основні правила та норми роботи з діловою документацією;
    • визначати основні підходи та стилі роботи керівників з діловою документацією;
    • описувати різновиди спілкування;
    • перераховувати основні функції управлінського спілкування;
    • розкривати сутність термінів «ідентифікація», «емпатія», «атракція», «рефлексія», «каузуальна атрибуція»;
    • формулювати основні мімічні «коди» емоційних станів співрозмовника;
    • описувати основні особливості та правила підготовки публічного виступу.


    • ТИЖДЕНЬ 9

      ТЕМА 4. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО ВПЛИВУ В ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА (Частина 1)


      Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:

      • розкривати сутність управлінського впливу керівника на підлеглих;
      • характеризувати структуру управлінського впливу на підлеглих;
      • описувати основні концептуальні підходи до розкриття особливостей психологічного впливу на підлеглих.

    • ТИЖДЕНЬ 10

      ТЕМА 4. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО ВПЛИВУ В ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА (Частина 2)


      Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:

      • описувати основні правила і принципи організації ефективної та переконливої управлінської інформації;
      • розкривати сутність поняття «технологія об’єктів психологічного впливу»;
      • надавати  характеристику основних способів управлінського впливу.



    • ТИЖДЕНЬ 11

      ТЕМА 4. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО ВПЛИВУ В ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА (Частина 3)


      Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:

      • характеризувати основні форми управлінського впливу керівника на підлеглих; 
      • визначати поняття «контрольно-оцінна функція керівника в управлінському процесі»;
      • розкривати особливості аргументації в управлінській діяльності керівника;
      • надавати характеристику  основних методів «переконуючого впливу» керівника в управлінській діяльності.


    • ТИЖДЕНЬ 12

      ТЕМА 4. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІНСЬКОГО ВПЛИВУ В ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА (Частина 4)


      Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:

      • надавати характеристику поняттю «вимоги» в управлінській діяльності керівника;
      • описувати методи корекції поведінки підлеглих у процесі управлінської діяльності керівника;
      • перераховувати основні функції комунікації в організації;
      • характеризувати основні причини поганих комунікацій в організації.


    • ТИЖДЕНЬ 13

      ТЕМА 5. МАНІПУЛЮВАННЯ ЯК МЕТОД ПСИХОЛОГІЧНОГО ВПЛИВУ В УПРАВЛІНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ (Частина1)


      Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:

      • характеризувати сутність поняття «маніпуляція» і «маніпуляційний вплив» з точки зору соціального управління;
      • описувати види маніпулювання у сфері соціальних відносин;
      • наводити приклади маніпулятивних впливів;
      • формулювати механізми нейтралізації маніпуляцій;
      • розкривати сутність поняття «маніпулятивні пастки» й визначати способи захисту від них.

    • ТИЖДЕНЬ 14

      ТЕМА 6. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТНОЮ СИТУАЦІЄЮ (Частина1)


      Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:

      • надавати визначення конфлікту як соціального феномену;
      • розкривати поняття «сила» у соціальному конфлікті;
      • розрізняти поняття «предмет конфлікту» і «об’єкт» конфлікту;
      • характеризувати форми конфліктної поведінки;
      • описувати основні фази розвитку конфлікту;
      • перераховувати основні причини виникнення конфліктних ситуацій в управлінській діяльності;
      • визначати основні типові помилки в оцінці діяльності підлеглих у системі взаємовідносин «начальник – підлеглий».

    • ТИЖДЕНЬ 15

      ТЕМА 6. ПСИХОЛОГІЯ УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТНОЮ СИТУАЦІЄЮ (Частина 2)


      Метою вивчення даної теми є здобуття студентами знань та вмінь:

      • визначати причини психологічної несумісності між членами колективу;
      • формулювати базові критерії класифікації конфлікту;
      • наводити класифікацію основних типів існуючих конфліктів;
      • визначати причини й умови, що призводять до міжособистісних конфліктів;
      • характеризувати способи управління конфліктною ситуацією;
      • формулювати алгоритм дії керівника по управлінню конфліктами підлеглих.