Ви не маєте прав для перегляду обговорень у цьому форумі
Структура за темами
Курс "Психологiя управлiння" - для студентів усіх спеціальностей. Вибіркова дисципліна (магістри).
Метою викладання дисципліни є ознайомлення з найбільш важливими питаннями загальних основ психології управління, теорії впливу на підлеглих з позиції співпраці у вирішенні виробничих завдань, знайомство майбутніх виробничників з основами психології управління.
Тема 1. Предмет і основні поняття психології управління
Основні поняття психології управління: управління та лідерство – порівняльний аналіз. Основні джерела виникнення й розвитку психології управління. Психологія управління у системі наук.
План роботи студента:
1. Прочитати лекційний матеріал до теми 2. Прочитати додаткову літературу до теми 3. Переглянути презентацію теми 4. Відповісти на запитання для самоконтролю до теми 5. Виконати завдання до теми
Керівництво як складова управлінських взаємодій. Керівництво й лідерство – їх відмінність та схожість. Основні теорії лідерства. Нова філософія менеджменту й новий підхід до суті керівництва. Поняття про стилі керівництва
План роботи студента:
1. Прочитати лекційний матеріал до теми 2. Прочитати додаткову літературу до теми 3. Переглянути презентацію теми 4. Відповісти на запитання для самоконтролю до теми 5. Виконати завдання до теми
Тема 3. Психологічний портрет ефективного керівника
Психологічні критерії ефективного керівництва. Складові психологічного портрету керівника. Основні складові біографічних характеристик керівника. Особистісні риси керівника, що зумовлюють ефективність керівництва. Авторитет керівника як складова психологічного портрету ефективного керівника.
План роботи студента:
1. Прочитати лекційний матеріал до теми 2. Прочитати додаткову літературу до теми 3. Переглянути презентацію теми 4. Відповісти на запитання для самоконтролю до теми 5. Виконати завдання до теми
Тема 4. Психологічні методи керівництва колективом
Колектив як об’єкт управління: основні психологічні характеристики. Соціально-психологічні методи керівництва: прямі й непрямі. Психологія взаємовідносин у колективі: формальна та неформальна структури колективу. Міжособистісні відносини в колективі. Нормативні відношення
План роботи студента:
1. Прочитати лекційний матеріал до теми 2. Прочитати додаткову літературу до теми 3. Переглянути презентацію теми 4. Відповісти на запитання для самоконтролю до теми 5. Виконати завдання до теми
Тема 5. Психологія конфлікту й засоби його подолання
Сутність конфлікту і стадії його протікання. Проблема міжособистісних і міжгрупових конфліктів: основні причини виникнення. Класифікація конфліктів. Типи конфліктних особистостей. Структура конфлікту і її основні елементи
План роботи студента:
1. Прочитати лекційний матеріал до теми 2. Прочитати додаткову літературу до теми 3. Переглянути презентацію теми 4. Відповісти на запитання для самоконтролю до теми 5. Виконати завдання до теми
Тема 6. Маніпулювання як метод психологічного впливу в управлінській діяльності
Маніпулятивні техніки в управлінській діяльності. Механізми нейтралізації маніпуляцій і проблема психологічної безпеки в практиці управління персоналом. Маніпулятивні «пастки».
План роботи студента:
1. Прочитати лекційний матеріал до теми 2. Прочитати додаткову літературу до теми 3. Переглянути презентацію теми 4. Відповісти на запитання для самоконтролю до теми 5. Виконати завдання до теми
Ділова бесіда як форма управлінської праці. Особливості проблемних або дисциплінарних бесід. Особливості телефонної ділової бесіди. Підготовка й виступ перед аудиторією. Особливості підготовки та проведення службової наради. Робота з діловою документацією.
План роботи студента:
1. Прочитати лекційний матеріал до теми 2. Прочитати додаткову літературу до теми 3. Переглянути презентацію теми 4. Відповісти на запитання для самоконтролю до теми 5. Виконати завдання до теми
Тема 8. Психологія виробничих стосунків. Психологія управління груповими явищами та процесами в діяльності керівника.
Соціальна організація як об’єкт управління. Механізми групової динаміки в організації. Феномени групової життєдіяльності. Розподіл ділових ролей в організації. Управління соціально-психологічним кліматом організації. Соціометрія як основний метод діагностування міжособистісних взаємовідносин в організації. Особливості проведення референтометрії.
План роботи студента:
1. Прочитати лекційний матеріал до теми 2. Прочитати додаткову літературу до теми 3. Переглянути презентацію теми 4. Відповісти на запитання для самоконтролю до теми 5. Виконати завдання до теми