Теми тижня

  • УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ ТА ЗМІНАМИ

      

    Мета дисципліни:  формування у майбутніх фахівців належних практичних вмінь і навичок з організації процесу управління змінами та застосування універсального інструментарію розробки, реалізації універсальних проектів з метою досягнення ефективного функціонування та розвитку організацій.

    Розробник курсу: к.е.н., доцент Догадайло Яна Вікторівна

  • 28 January - 3 February

    Тема 1. Теоретичні основи управління змінами.

    Загальне поняття «зміни». Сучасне поняття управління змінами. Модель «великої трійки».

    • 4 February - 10 February

      Тема 2. Структура змін.

      Модель Дарила-Коннера. Природа змін. Процес змін. Ролі учасників змін.

      • 11 February - 17 February

        Тема 3. Індивідуальні зміни.

        Навчання та зміни. Підходи до змін. Особистість і зміни. Управління своїми і чужими змінами.

        • 18 February - 24 February

          Тема 4. Командні зміни.

          Поняття групи і її переформування в команду. Типи команд в організації. Елементи ефективності команди. Основні стадії розвитку команди.

          • 12 жовтня - 18 жовтня

            Тема 5. Організаційні зміни.

            Поняття, сутність, характеристики та історія теорії організаційних змін. Класифікація організаційних змін. Сутність, цілі та завдання управління організаційними змінами. Причини і принципи подолання опору організаційним змінам Фактори успішного проведення організаційних змін.

            • 4 March - 10 March

              Тема 6. Управління проектами в системі менеджменту організації

              Мета, завдання, предмет та об’єкт дисципліни. Характеристика управління проектами: специфічність мети, визначена тривалість, неповторність, комплексність, централізм у керуванні, гнучкість, здатність до змін.

              Функції та процеси проектного менеджменту. Піраміда проектного менеджменту: механізми, інструменти, методи, засоби, функції. Модель управління проектами як поєднання основних функцій проектного менеджменту та інструментів їх реалізації.

              Основні риси проекту. Види проектів, їх характеристика. Учасники проекту. Фази життєвого циклу проекту.

              • Тема 7. Обґрунтування проекту

                Ініціалізація проекту: розробка концепції проекту, формування ідеї проекту, попередня проробка цілей та задач проекту, передпроектні дослідження перспектив виконання проекту, заключні проектні дослідження на основі техніко-економічного, фінансового та загальноекономічного аналізу.

                Структура проектного аналізу: технічний аналіз, комерційний аналіз, фінансовий аналіз, екологічний аналіз, організаційний аналіз, соціальний аналіз, економічний аналіз.

                Прогнозування ефективності проекту.

                • Тема 8. Планування проекту

                  Сутність, мета та завдання ініціалізації проекту. Структура та зміст проектного завдання. Роль учасників розробки проектного завдання.

                  Мета і функції проектного планування. Характеристика робіт з планування проекту.

                  Методологічні підходи при плануванні проектів: традиційний підхід, схематичний, багатостадійне та багаторівневе планування. Методологія «витрати-час-ресурси» (СТЯ), проекти у контрольованому середовищі (PRINCE). Складові системи планування та контролю проекту: мета, характеристика робіт, сітьове планування, складання бюджету, моніторинг виконання у часі та по витратах, система інформування і прийняття рішень.

                  Компоненти структуризації проекту. Методологія структуризації, їх характеристика та значення. Підсистеми робочої структури: кінцеві результати, субпроекти, робочі модулі, робочі елементи; їх характеристика. Основні ознаки робочого проекту як найнижчого рівня робочої структури. Переваги робочої структури проекту. Створення двоспрямованої структури проекту на основі поєднання робочої та внутрішньої організаційної структури проекту. Структуризація затрат. Поєднання робочої, організаційної і затратної  структур у три спрямованій структурі проекту.

                  Розробка матриці відповідальності. Кодування робіт. СТК-словник для середніх та великих проектів на підприємстві.

                  • Тема 9. Управління часом виконання проекту

                    Планування послідовності робіт. Методи календарного планування. Сітьові графіки: основна мета та завдання розробки. Основні принципи побудови  та відмінності стрілчастих графіків (АДМ) та графіків передування (РДМ). Види логічних зв’язків у сітьових графіках. Побудова умовних діаграм. Система (PERT).

                    Методологія обчислення параметрів сітьового графіка: ранніх та пізніх строків початку і закінчення, визначення критичного шляху, критичних та некритичних робіт, запасу часу по некритичних роботах.

                    Оцінювання тривалості робіт (проекту). Моделювання тривалості робіт. Сутність, завдання та види календарних планів. Методологія календарного планування проектів.

                    • Тема 10. Планування ресурсного забезпечення проекту

                      Характеристика ресурсів проекту. Особливості планування людських ресурсів. Ресурсні гістограми: сутність, алгоритм побудови, згладжування ресурсних гістограм за умов нестачі ресурсів.

                      Система вимог до джерел забезпечення проекту. Ранжування джерел. Визначення типу контракту. Адміністрування контрактів. План залучення капіталу (джерела фінансування проекту).

                      Планування проектних завдань. Види витрат по проекту, методика їх обчислення. Особливості планування витрат у часі. Підходи до скорочення тривалості проекту з урахуванням витрат на роботах.

                      Планування бюджету в часі.

                      • Тема 11. Контролювання виконання проекту

                        Основні елементи контрольного циклу. Інструментарій контролювання проектів. Контролювання виконання календарних планів та бюджетів підрозділів. Звітність у системі контролю: завдання, принципи побудови, форма подання.

                        Вимірювання та аналіз показників виконання проекту. Інформація, необхідна для звіту з виконання проекту. Оцінювання перебігу виконання проекту на основі методу скоригованого бюджету. Обчислення скоригованого бюджету, коефіцієнтів по затратах та часу. Обчислення прогнозного часу та витрат за проектом.

                        Види проектних змін та їх вплив на проект та проектну команду. Процедура внесення змін до проекту. Оцінювання результатів внесення змін.

                        Основні роботи на етапі завершення проекту. Передача продукту проекту завмовнику/споживачу. Зміст та призначення заключного внутрішнього звіту. Розпуск проектної команди.

                        • Тема 12. Експертиза проектів

                          Склад та порядок розробки проектної документації. Управління розробкою проектно-кошторисною документацією. Функції менеджеру проекту. Автоматизація проектних робіт. Експертиза дорожніх проектів. Експертиза проектно-кошторисної та проектної документації. Порядок проведення експертизи. Основні поняття та принципи проведення екологічної експертизи проектів. Державна екологічна експертиза. Загальна екологічна експертиза. Порядок проведення підрядних торгів. Укладення, виконання та завершення  договорів та контрактів.

                          • Тема 13. Оцінка ефективності проектів

                            Основні принципи оцінки ефективності проектів. Вихідні дані для розрахунку ефективності проекту. Основні показники ефективності проекту. Оцінка ефективності проекту. Вплив ризику та невизначеності при оцінці ефективності проекту.

                            • Тема 14. Завершення проекту

                              Прийомка в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. Закриття контракту. Вихід з проекту.

                              • Тема 15. Управління ризиками проектів

                                Сутність та види проектних ризиків. Причини виникнення та наслідки проектних ризиків. Фактори, що визначають рівень ризикованості проекту.

                                Якісний та кількісний аналіз ризиків проектів. Ранжування ризиків.

                                Можливі стратегії поведінки компанії щодо ризиків: стратегія усунення ризиків, стратегія розподілу ризиків, стратегія зменшення ризиків, стратегія сприйняття ризиків. Дії компанії в межах кожної стратегії. Формування програм реагування на ризик.

                                • Тема 16. Управління якістю проекту

                                  Якість проектного менеджменту щодо відповідності проектним цілям та вимогам споживачів. Сутність управління якістю проекту. Організаційне забезпечення управління якістю проекту. Політика у сфері якості. Описання змісту проекту. Описання продукту. Норми та правила забезпечення якості. Планування якості проекту. Аудит якості проекту, його види. Контроль показників якості. Проектування експериментів. Витрати на забезпечення якості. Програма забезпечення якості проекту. Заходи щодо поліпшення якості.

                                  Контролювання якості проекту: план тестування й приймання компонентів проекту; інспекція етапів проекту; контрольні графіки; контрольні списки; діаграми Парето; статистичне моделювання; аналіз тенденцій.

                                  Класифікація витрат на забезпечення якості проекту.

                                  • Тема 17. Управління персоналом у проектах

                                    Основні сфери та напрями управління персоналом у проектах. Вимоги до проектного менеджера. Ознаки ефективного проектного менеджера. Лідерство і делегування повноважень. Стилі лідерства.

                                    Формування команди проекту. Аналіз і оцінка зацікавлених осіб. Переговори та попереднє призначення у команду. Оптимізація структури персоналу проекту. Роботи з формування команди. Аналіз ролей членів команди (тест Белбіна).

                                    Стадії розвитку команди. Організація зворотного зв’язку в команді. Навчання членів команди. Удосконалення індивідуальних навичок членів команди. Навчання поведінки в команді.

                                    Організаційна культура проекту. Організаційний стиль. Мотивація окремих виконавців та груп. Трансформування системи винагород та визначення. Мотивація функціональних менеджерів.

                                    Управління конфліктам в проекті. Критичні сфери поведінки персоналу під час виконання проекту. Причини конфліктів. Джерела конфліктів. Стратегії запобігання конфліктів.