Weekly outline
ПЕДАГОГІКА ТА ПСИХОЛОГІЯ ВИЩОЇ ШКОЛИ
Курс для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти
Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення з найбільш важливими питаннями загальних основ дидактики, педагогіки і психології, теорії виховання з позицій нового підходу; гуманізації, демократизації та національної і полікультурної спрямованості педагогічного процесу у вищій школі; сучасними методиками викладання дисциплін у вищій школі; методологією розробки методичних матеріалів до викладання та формування вмінь щодо проведення всіх форм занять і контролю.
ТИЖДЕНЬ 1
ТЕМА 1. ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ВИЩІЙ ШКОЛІ (Частина 1)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- визначати сутність та структуру педагогічної діяльності;
- описувати психологічний портрет викладача та характеризувати його структурні компоненти;
- формулювати функції, принципи та закономірності педагогічної діяльності;
- складати порівняльний аналіз основних видів педагогічної діяльності.
ТИЖДЕНЬ 2
ТЕМА 1. ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ВИЩІЙ ШКОЛІ (Частина 2)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- здійснювати порівняльний аналіз понять: педагогічна система, педагогічна діяльність, педагогічний процес, педагогічна взаємодія;
- описувати особливості педагогічної творчості;
- аналізувати структуру педагогічного процесу: мету, зміст, організаційно-управлінський комплекс, принципи, педагогічну діагностику, суб’єкти, закономірності.
ТИЖДЕНЬ 3
ТЕМА 1. ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ВИЩІЙ ШКОЛІ (Частина 3)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- виділяти основні закономірності цілісного педагогічного процесу;
- визначати рівні вищої освіти та наукові ступені;
- характеризувати теоретичну та практичну готовність викладача до педагогічної діяльності;
- описувати поняття педагогічної компетентності викладача та визначати важливі особистісні педагогічні якості.
ТИЖДЕНЬ 4
ТЕМА 1. ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ВИЩІЙ ШКОЛІ (Частина 4)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- здійснювати порівняльний аналіз понять "професійна компетентність" і "педагогічна майстерність" викладача;
- характеризувати зміст основних понять педагогічної майстерністі викладача;
- описувати структуру педагогічна етики;
- розкривати зміст і сутність основних категорій педагогічної етики.
ТИЖДЕНЬ 5
ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО (Частина 1)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- розкривати сутність поняття технології навчання;
- аналізувати наукові засади використання технологій навчання у вищій школі;
- характеризувати основні етапи розвитку педагогічної технології в світовому освітньому просторі;
- визначати основні цілі, функції та зміст сучасних технологій навчання у професійній школі.
ТИЖДЕНЬ 6
ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО (Частина 2)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- виділяти ознаки традиційних педагогічних технологій;
- проводити класифікацію інноваційних педагогічних технологій;
- описувати особливості та структуру інноваційних педагогічних технологій.
ТИЖДЕНЬ 7
ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО (Частина 3)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- перераховувати основні передумови виникнення особистісно-орієнтованої технології навчання;
- здійснювати порівняльний аналіз традиційної та особистісно-орієнтованої технології навчання;
- пояснювати значення ігрових технологій навчання;
- описувати основні функції гри як педагогічного феномена;
- описувати етапи та особливості педагогічної гри.
ТИЖДЕНЬ 8
ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО
(ЧАСТИНА 4)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- формулювати мету технології розвиваючої освіти;
- виділяти основні психологічні принципи технології розвиваючого навчання;
- називати властивості технології розвиваючого навчання;
- визначати характерні особливості проблемного навчання;
- перераховувати основні функції технології проблемного навчання.
ТИЖДЕНЬ 9
ТЕМА 2. ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО (Частина 5)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- характеризувати основні теоретичні положення модульних технологій навчання;
- аналізувати основні вимоги, що висуваються до процесу проектування модульних технологій навчання;
- описувати поняття та концептуальні характеристики технології дистанційної освіти;
- формулювати алгоритм вибору технології навчання.
ТИЖДЕНЬ 10
ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 1)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- характеризувати основні поняття мовного впливу;
- складати порівняльний аналіз вербального та невербального аспектів мовного впливу;
- перераховувати основні фактори мовного впливу;
- називати основні способи мовного впливу на особистість
- визначати поняття ефективності спілкування та описувати різновиди комунікативних цілей.
ТИЖДЕНЬ 11
ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 2)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- здійснювати порівняльний аналіз вербальних та невербальних сигналів;
- характеризувати основні чинники мовного впливу;
- перераховувати правила безконфліктного спілкування.
ТИЖДЕНЬ 12
ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 3)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- називати та наводити приклади основних видів публічних виступів;
- перераховувати функції публічних виступів;
- описувати загальні вимоги до публічного виступу;
- визначати основні способи підготовки до публічного виступу.
ТИЖДЕНЬ 13
ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина4)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- визначати структуру публічного виступу;
- описувати вимоги до усного тексту публічного виступу;
- наводити приклади прийомів правильної побудови публічного виступу;
- арґументувати значення зовнішнього вигляду, манери поведінки оратора в аудиторії;
ТИЖДЕНЬ 14
ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 5)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- описувати прийоми підтримування уваги аудиторії в процесі виступу;
- описувати прийоми завершення публічного виступу;
- визначати поняття та основні прийоми ефективної аргументації;
ТИЖДЕНЬ 15
ТЕМА 3. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВО (Частина 6)
Метою вивчення теми є здобуття студентами знань та вмінь:
- перераховувати правила використання наочних засобів під час виступу;
- формулювати методи ефективної взаємодії з аудиторією;
- визначати основні види інформаційних виступів;
- характеризуватми способи взаємодії з різними психологічними типами людей.
ТИЖДЕНЬ 16