Опції зарахування
Анотація до дисципліни
Традиційний
підхід до виробництва незалежно від виду продукції – це її
виготовлення і контроль якості для перевірки готової продукції
і відбракування елементів, які не відповідають
встановленим вимогам. Така стратегія часто призводить до втрат і
не є економічною, оскільки побудована на перевірці постфактум, коли
бракована продукція вже виготовлена. Натомість ефективнішим є
введення стратегії попередження втрат, що дозволяє уникнути зайвих
витрат
при початковому виробництві непридатної продукції. Цього можна
досягти, збираючи та аналізуючи інформацію про процес виробництва
таким чином, щоб потім впливати на сам процес.
Задача систем управління
якістю – забезпечення і підтримка процесів на прийнятному
і стабільному рівні, що гарантує відповідність продукції і
послуг встановленим вимогам. Системи управління якістю на виробництві
покликані налагодити таку взаємодію між виробником і споживачем, яка
забезпечувала б вихід продукції відповідної якості і одночасно
враховувала б як інтереси споживача, так і інтереси постачальника.
Управління якістю продукції складається з двох етапів:
отримання
інформації про фактичний стан продукції (її кількісні і якісні ознаки);
зіставлення отриманої інформації із заздалегідь встановленими
технічними вимогами, тобто отримання вторинної інформації.
При невідповідності фактичних даних
технічним вимогам здійснюється керуюча дія на об'єкт контролю з метою усунення
виявленого відхилення від технічних вимог.
Науковою
основою сучасного технічного управління стали математикостатистичні
методи. Застосування цих методів, не вимагає великих витрат,
дозволяє із заданим ступенем точності і достовірності судити про
сутність досліджуваних явищ (об'єктів, процесів) у системі менеджменту
якості, прогнозувати і вирішувати проблеми на всіх етапах життєвого
циклу продукції і на основі цього виробляти оптимальні управлінські
рішення.
2. Мета і завдання дисципліни
Загальна мета
дисципліни «Якість машин» полягає у забезпеченні в комплексній
інженерній підготовці студентів-механіків глибокого вивчення принципів
формування в проектуванні і виробництві і підтримки в експлуатації
раціонального рівня якості підйомно-транспортних, будівельних, дорожніх,
меліоративних машин. Особливе значення набувають питання підвищення
якості машин в зв’язку з необхідністю підвищення конкурентноздатності
продукції, розвитку машинобудівного комплексу в умовах ринкової
економіки.
Завданням
навчальної дисципліни є:
1. Освоєння студентами основ теорії якості
(квалітології) на рівні, необхідному для опанування ними системи
взаємозв’язаних понять, напрямків, дисциплін, які є основою науки про
якість.
2. Вивчення студентами комплексу уявлень
теорії якості на рівні, достатньому для практичної діяльності по
спеціальності.
3. Ознайомлення студентів з основами надійності, як якості, розгорнутої в часі.
3. Формат дисципліни
Blended Learning – викладання курсу передбачає поєднання традиційних
форм аудиторного навчання з елементами електронного навчання, в якому
використовуються спеціальні інформаційні технології, такі як комп’ютерна
графіка, аудіо та відео, інтерактивні елементи, онлайн консультування і
т. п. Під час сесії формат очний (offline/Face to face), у міжсесійний
період – дистанційний (online).
4. Результати навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освітнього ступеню бакалавр повинен
Знати:
- суть проблем якості в техніці і шляхи їх вирішення;
- показники якості, їх формування, вплив конструкції і умов
експлуатації, фізику і моделі відказів, основи надійності машин, методи
експлуатації і ремонту машин, шляхи підвищення якості машин на етапах
проектування, виробництва і експлуатації.
Вміти:
визначати
показники якості, розробляти технічну документацію з питань якості,
знаходити шляхи підвищення якості, оцінювати умови роботи машин і
операторів.
- Викладач: Пімонов Ігор
- Викладач: Рагулін Віталій
Сертифікат ДКР:
немає