Структура за темами
Якість та її забезпечення
Метою є формування у студентів системи знань про сутність, формування і управління якістю, види витрат на якість, управління якістю, моделі систем управління якістю, аудити систем управління якістю, акредитацію як інструменту забезпечення якості та правила прийняття рішень.
Передумови для вивчення освітнього компоненту: Основи стандартизації; Сертифікація продукції.
Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Галузь знань: 01 освіта/педагогіка
Спеціальність: 015.32 Професійна освіта (метрологія, електроніка та інформаційні технології)
Освітньо-професійна програма: Професійна освіта. Метрологія, стандартизація та сертифікація
Семестр: 6 (весняний)
Обсяг освітнього компоненту 4 кредити (120 годин)
Форма підсумкового контролю: екзамен
Консультації: за графіком
Кафедра: технології машинобудування та ремонту машин
Мова викладання: державна
Керівник курсу: Коробко Андрій Іванович, доктор технічних наук, доцент
E-mail: korobkoani@gmail.comМетодичне забезпечення
Вступ
Тема 1. Загальні відомості про якість
«Якість може бути визначена лише в термінах конкретної особи...»
Эдвард Деминг1. Терміни та їх визначення.
2. Суть і роль якості.
3. «Споживач проти Виробника».
4. Короткий історичний розвиток поняття «Якість».Тема 2. Формування і управління якістю
«Ключ до успіху – це створення у клієнтів реалістичних очікувань,
а потім ці очікування необхідно не лише просто втілити, їх необхідно перевершити»
Ричард Бренсон1. Управління якістю як спеціалізований вид управлінської діяльності.
2. Формування якості.
3. Принцип віддзеркалення якості.
4. Петля якості.
5. Показники якості.Тема 3. Витрати на якість
«Я не продам майбутнє
заради миттєвої вигоди»
Вернер фон Сіменс1. Поняття «витрат на якість», їх класифікація;
2. Структура прибутків і витрат;
3. Окупність витрат на якість.Тема 4. Управління якістю
«Якість – це робити як слід, навіть коли ніхто не дивиться»
1. Аспекти управління якістю;
Генрі Форд
2. Питання, що найчастіше виникають;
3. Передумови запровадження систем управління якістю;
4. Основоположні поняття;
5. Принципи управління якістю.Тема 5. Модель системи управління якістю
«Якщо підприємство конкурентоспроможне,
1. Модель системи управління якістю;
а його лідер прогресивний лідер,
то можна обійтися без сертифікату»
Генрі Форд
2. Розроблення системи управління якістю;
3. Стандарти системи управління якістю;
4. Середовище організації;
5. Лідерство;
6. Планування;
7. Підтримання системи управління;
8. Виробництво;
9. Оцінювання дієвості;
10. Поліпшування.Практичне заняття 1.
Аналізування підходів до управління й забезпечення якості
Мета: набуття практичних навичок визначення пріоритетів щодо забезпечення якості.
Методичні засоби для проведення заняття: методичні посібники з управління якістю.Практичне заняття 2.
Вивчення стандартів на системи якості
Мета: вивчення основних положень і термінології системи управління якістю, набуття знань щодо вимог до систем управління якістю.
Методичні засоби для проведення заняття: стандарт ДСТУ ISO 9000:2015 «Системи управління якістю. Основні положення і словник»; стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги»Практичне заняття 3. Моделювання процесів системи управління якістю
Практичне заняття 4. Розробка проекту здійснення процесу
Тема 6. Акредитація – інструмент забезпечення якості
«Ви можете не змінюватись.
1. Точність, достовірність і відтворюваність.
Виживання не є обов’язком»
У. Е. Демінг
2. Акредитація – інструмент забезпечення якості.
3. Система управління випробувальної лабораторії.Тема 7. Правила прийняття рішень
«Правильного вибору в реальності не існує. Є лише зроблений вибір та його наслідки»
1. ISO/IEC 17025:2017 & Правила прийняття рішення
Ельчин Сарафлі
2. Регуляторний документ щодо правил прийняття рішення
3. Терміни та визначення
4. Невизначеність вимірів і ризик прийняття рішення
5. Запобіжні інтервали
6. Двійковий висновок для правила простого прийняття (w=0)
7. Двійковий висновок із запобіжним інтервалом
8. Недвійковий висновок із запобіжним інтервалом
9. Опосередковане врахування непевності вимірів
10 Безпосереднє врахування непевності вимірів
11. Конкретний та загальний (середній) ризик у калібруванні
12. Ризики хибного прийняття та хибного неприйняття
13. Алгоритм обрання правила прийняття рішення
14. Документування та застосування правил прийняття рішення
15. Приклади правил прийняття рішень.Тема 8. Аудит систем управління якістю
«Щоб здійснити внутрішній аудит в цирку, не обов’язково бути клоуном»
1. Аудит систем управління: визначення, класифікація.
Невідомий автор
2. Нормативні документи щодо аудитів систем управління.
3. Принципи здійснення аудитів систем управління.
4. Управління програмою аудиту.
5. Здійснення аудиту.
6. Поради для аудитуємихПрактичне заняття 5. Виявлення невідповідностей під час внутрішнього аудиту
Заключення
Екзамен