Weekly outline
Виробнича база будівництва.
Короткий зміст освітнього компоненту: Різновиди виробничих баз. Призначення виробничих баз дорожнього будівництва і особливості їх функціонування. Класифікація і призначення баз органічних в’яжучих. Технологічні процеси на базах. Агрегати для виробництва окислених і модифікованих бітумів. Принципі проектування генеральних планів баз органічних в’яжучих. Призначення і класифікація асфальтобетонних заводів. Технологічні процеси і основне обладнання АБЗ. Особливості роботи АБЗ в зимовий період. Класифікація родовищ і кар’єрів, особливості їх розробки. Види робіт при розробці кар’єрів. Каменедробильні заводи, основне обладнання. Сортування і збагачення продуктів подрібнення. Різновиди грохотів. Переробка піску і піщано-гравійної суміші.
Передумови для вивчення освітнього компоненту: вивченню освітнього компоненту передує оволодіння дисциплінами «Інженерна геологія», «Будівельне матеріалознавство», «Фізико-хімічна механіка будівельних матеріалів». Компетентності: набуття знань про загальні принципи організації і розміщення вузлів і механізмів на території виробничих баз, а також закономірності вибору цих механізмів для забезпечення ефективності необхідних технологічних операцій, та застосування цих принципів у професійній діяльності.
ЗАНЯТТЯ ОНЛАЙН
Лекція 1. Виробничі підприємства дорожнього будівництва.
ПЛАН ЛЕКЦІЇ
1. Різновиди, структура підпорядкованості та призначення виробничих баз дорожнього будівництва (ВБДБ) та особливості їх функціонування з урахуванням охорони навколишнього середовища.
2. Завдання промислового будівництва на сучасному етапі.
3. Принципи організації виробничих підприємств дорожнього будівництва, особливості керування ними та їх функціонування з урахуванням найбільшого використання місцевих природних умов та охорони навколишнього середовища.
Питання до поточного контролю:
1. Які основні види виробничих підприємств у дорожньо-будівельній галузі?
2. Кому подпорядковуються Райавтодори?
3. Які функціональні обов'язки та спрямування у виробничих підприємств дорожньо-будівельної галузі?
4. Які основні вектори спрямування розвитьку підприємств з виробництва дорожньо-будівельних матеріалів?
5. Чим відрізняються принципи організації ВБДБ від принципів іх функціонування?
Лекція 2. Загальні відомості про виробничі бази дорожнього будівництва.
ПЛАН ЛЕКЦІЇ
1. Особливості розміщення та функціонування підприємств з урахуванням найбільшого збереження місцевих природних умов.
2. Рекультивація земельної території у період роботи підприємства та після його переміщення.
3. Основні техніко-економічні показники підприємств (ТЕП).
Питання до поточного контролю:
1. На що по-перше треба зважати при розміщенні ВБДБ?
2. На які заборони і обмеження необхідно зважати при розміщенні ВБДБ?
3. Що таке рекультивація земель та для чого вона виконується?
4. У чому полягає принцип розрахунку мінімуму наведених витрат на виробництво та транспортування готової продукції?
5. Що таке собівартість та з чого вона складається?
6. Що таке питомі капітальні вкладення та з чого вони складаються?
7. Що таке рентабельність та як її вираховують?
8. Як вираховують термін окупності підприємств?
9. Що таке прибуток та скільки відсотків він може складати від обертових коштів?
10. За якими показниками можна визначити стан модернізації підприємства?
Лекція 3. Бази органічних в’яжучих матеріалів. Технологічні процеси на базах.
ПЛАН ЛЕКЦІЇ
1. Класифікація органічних в'яжучих та їх застосування у дорожньому будівництві.
2. Призначення та класифікація баз органічних в'яжучих матеріалів.
3. Технологічні процеси на базах органічних в'яжучих матеріалів.
3.1. Доставка в'яжучих, розвантаження.
3.2. Зберігання в'яжучих та нагрівання до рідкого стану.
4. Різновидибітумоплавильних агрегатів.
5. Транспортування в'яжучих територією бази.
Питання до поточного контролю:
1. Які види органічних в'яжучих матеріалів використовуються у дорожньому будівництві?
2. У чому полягають основні особливості дорожніх бітумів?
3. У чому основне призначення баз органічних в'яжучих матеріалів?
4. Які основні процеси відбуваються на базах органічних в'яжучих матеріалів?
5. У чому транспортують бітуми?
6. У чому зберігають бітуми?
7. Як виконують обезводнення бітумів та за допомогою якого обладнання?
8. Як транспортують бітум теріторією баз органічних в'яжучих матеріалів?
Лекція 4. Проектування генеральних планів ВПДБ. Охорона праці і оточуючого середовища на базах органічних в’яжучих.
ПЛАН ЛЕКЦІЇ
1. Агрегати для окислювання та модифікування бітумів.
2. Контроль технологічних режимів виготовлення в'яжучих.
3. Нормативна основа генеральних планів ППДБ.
4. Проектування генеральних планів баз органічних в'яжучих.
4.1 Склад комплекту креслень та масштаби зображень.
4.2 Загальні правила оформлення креслень.
4.3 Горизонтальне планування.
4.4 Плани автомобільних доріг та благоустрою території.
5. Охорона праці, протипожежна безпека та охорона природи на базах органічних в'яжучих.
5.1 Нормативна база та загальні питання техніки безпеки.
5.2 Техніка безпеки при прийомі-зливі органічних в'яжучих.
5.3 Техніка безпеки під час роботи на бітумоплавильних установках.
5.4 Охорона довкілля.
Питання до поточного контролю:
1. Як відбувається підвищення в'язкості бітуму методом окислення?
2. Завдяки чому не відбувається втягування повітря у бітумне середовище при модифікуванні бітумів у мішалці планетарного типу?
3. Які основні параметри контролю технологічних режимів виготовлення в'яжучих?
4. Які основні креслення входять до складу комплекту креслень при проектуванні генеральних планів ППДБ?
5. Якими масштабами користуються при проектуванні генеральних планів ППДБ?
6. Що необхідно вказувати на плані автомобільних доріг?
7. Якими засобами протипоженої безпеки забеспечуються бази органічних в'яжучих?
8. Якими основними вимогами керуються для забезпечення техніки безпеки на базах органічних в'яжучих?
9. Якими основними вимогами керуються для забезпечення збереження довкілля на базах органічних в'яжучих?
Лекція 5. Емульсійні бази.
ПЛАН ЛЕКЦІЇ
1. Класифікація емульсій
2. Призначення баз та їх обладнання
3. Технологічні процеси приготування емульсій.
4. Зберігання та транспортування емульсій.
5. Контроль якості емульсій.
6. Охорона праці та протипожежна безпека.
Питання до поточного контролю:
1. Які абревіатури використовуються при маркуванні бітумних емульсій?
2. Які розміри часток справжньої та бітумної емульсії?
3. Яким правилом користуються при призначенні температури бітуму та водного розчину під час виготовлення бітумної емульсії?
4. Які інгредієнти використовують при приготуванні катіонних емульсій, а які при аніонних?
5. Для яких мінеральних поверхонь використовують катіонні, а для яких аніонні емульсії?
6. Чого треба запобігати при транспортуванні емульсій?
7. Як у польових умовах визначити однородність, кислотність, злипання та інші якісні показники бітумних емульсій?
Лекція 6. Асфальтобетонні заводи, їх призначення, класифікація, обладнання та основні технологічні процеси.
ПЛАН ЛЕКЦІЇ
1. Призначення та класифікація асфальтобетонних заводів (АБЗ).
2. Основне обладнання АБЗ та технологічні процеси.
3. Різновиди складів мінеральних матеріалів та механізмів для їх розвантаження.
Питання до поточного контролю:
1. Які основні, а які додаткові функції АБЗ?
2. За якими рубриками класифікуються АБЗ?
3. Яке обладнання вважається основни, а яке допоміжним?
4. Які технологічні процеси можуть миконуватись одночасно?
5. Яка послідовність введення компонентів асфальтобетонної суміші у змішувальну камеру?
6. Які найпошириніші різновиди складів мінеральних матеріалів на АБЗ?
7. Які ви знаєте механізми для розвантаження, транспортування та завантаження компонентів асфальтобетонних сумішей у обладнання?
Лекція 7. Технологічне обладнання асфальтобетонних заводів.
ПЛАН ЛЕКЦІЇ
1. Конструктивні особливості агрегатів живлення.
2. Сушильні барабани, призначення, різновиди.
3. Силосні склади мінерального порошку, їхня конструкція.
3.1. Способи та механізми для транспортування мінерального порошку.
4. Змішувальні агрегати, призначення, класифікація.
5. Конструктивні елементи грохотів, дозаторів, бункерів, змішувачів.
5.1 Дозування мінеральних матеріалів та в'яжучих, конструкція та різновиди дозаторів.
Питання до поточного контролю:
1. Для чого необхідні агрегати живлення?
2. Які існують конструктивні типи агрегатів живлення?
3. Для чого використовується сушильний барабан?
4. Яким чином досягається поступовий рух камяних матеріалів до гарячогу елеватору у зворотньонахиленому сушильному барабані?
5. Які принципові конструктивні особливості силосних складів мінерального порошку?
6. Як транспортується мінеральний порошок теріторією АБЗ?
7. Які бувають типи змішувальних агрегатів?
8. Для чого використовують грохоти?
9. Для чого використовують дозатори?
10. Для чого використовують бункери у змішувальному агрегаті?
11. Для чого використовують змішувальну камеру?
12. Як виконують дозування мінеральних матеріалів та в'яжучих?
Лекція 8. Вибір обладнання і особливості роботи асфальтобетонних заводів.
ПЛАН ЛЕКЦІЇ
1. Пилоуловлювальні пристрої.
2. Принцип вибору основного устаткування АБЗ, технічні характеристики асфальтозмішувальних установок.
3. Економічна ефективність АБЗ
4. Особливості роботи АБЗ у зимовий час.
5. Автоматизація АБЗ.
6. Охорона праці, охорона природи, протипожежна безпека.
7. Контроль якості продукції.
8. Загальні засади проектування генеральних планів АБЗ.
Питання до поточного контролю:
1. Які типи пилоуловлювальних пристроїв існують?
2. За яким принципом підберають основне устаткування АБЗ?
3. Які існують асфальтозмішувальні установки?
4. У чому полягають особливості роботи АБЗ у зимовий час?
5. Які участки виробництва на АБЗ можна автоматизувати?
6. Що необхідно знати для забезпечення охорони праці на АБЗ?
7. Що необхідно знати для забезпечення охорони довкілля?
8. Що необхідно знати для забезпечення протипожежної безпеки АБЗ?
9. За якими параметрами виконується контроль якості продукції?
10. Які загальні засади проектування генеральних планів АБЗ необхідно знати при виконанні курсового проектування?