Weekly outline
Професійна педагогіка
ПРОФЕСІЙНА ПЕДАГОГІКА
постійна аудиторія для проведення лекційних та практичних занять
https://us05web.zoom.us/j/5530333407?pwd=QjBkY2RiNkJnWHhzcEx1QldoQnVWUT09Ідентифікатор конференції: 553 033 3407
код доступу: 123Тема 1 (частина 1)
ПЕДАГОГІКА ЯК НАУКА
Мета: формування у студентів знань та компетенцій про загальну історію становлення педагогіки та її етапи розвитку. Обізнаність з історичними тенденціями розвитку вітчизняної школи та педагогіки, знайомство з видатними науковцями та педагогами, такими як Я. Коменський, Ш. Амонашвілі, А. Макаренко та ін.. Мати розуміння предмету, завдань та методів педагогіки.
Тема 1 (частина 2)
ПЕДАГОГІКА ЯК НАУКА
Мета: формування у студентів знань та компетенцій про загальну історію становлення педагогіки та її етапи розвитку. Обізнаність з історичними тенденціями розвитку вітчизняної школи та педагогіки, знайомство з видатними науковцями та педагогами, такими як Я. Коменський, Ш. Амонашвілі, А. Макаренко та ін.. Мати розуміння предмету, завдань та методів педагогіки.
Тема 2
ПРОФЕСІЙНА ПЕДАГОГІКА - НАУКА І НАВЧАЛЬНИЙ ПРЕДМЕТ
Мета: формування уявлення про галузь педагогіки – професійна педагогіка, що є предметом вивчення ПП. Загальні поняття про професійну спеціальність, кваліфікацію, компетентність, о відноситься до загальних категорій професійної педагогіки.
Тема 3
СИСТЕМНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ ОСНОВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
Мета: розбиратися у педагогічній системі та умовах її функціонування, що відносяться до структурних компонентів в педагогічної системи, як впливає наука кібернетика на галузь освіти, що входить до функцій управління.
Тема 4
СИСТЕМА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ.
Підготовка кваліфікованих робітників у країнах Європи.
Мета: формування уявлення про державний стандарт професійно-технічної освіти, що входить до структури професійної освіти, які загальні задачі професійно-технічної освіти, рівні акредитації вищих навчальних закладів.
На практичному занятті розгляд досвіду підготовки квалфікованих обітників у промислових європейських країнах (Англія, Франція, Польща та ін.)
Тема 5
ЗМІСТ ОСВІТИ В ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
Мета: формування уявлення про державний стандарт професійно-технічної освіти, види навчально-плануючої та навчально-програмної документації, а також знань щодо їх змісту та структури, умінь вільно й свідомо оперувати принципами і правилами їх розробки.
Тема 6
ПРОЦЕС ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ В ЗТО
Мета: формування уявлення про принципи навчання у дидактичному процесі, а також знань щодо їх застосування у професійно-технічній, середній та вищій освіті, умінь вільно й свідомо оперувати принципами навчання.
Тема 7
ЗАСОБИ НАВЧАННЯ
Мета: формування уявлення про загальні засоби навчання, учбово-наочні посібники, вербальні засоби навчання, технічні засоби навчання, дидактичні можливості цих засобів.
Тема 8
ДИДАКТИЧНІ ОСНОВИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В СИСТЕМІ ПТО
Мета: формування уявлення про етапи засвоювання знань, компоненти які входять до процесу засвоєння знань, мати уяву про основні групи мотивів збуджуючих студентів до продуктивної пізнавальної діяльності.
Тема 9
МЕТОДИ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК УЧНІВ ПТНЗ ТА ЇХ КВАЛІФІКАЦІЙНА АТЕСТАЦІЯ
Мета: формування уявлення про чинне законодавство професійної освіти, переваги і недоліки методів контрою знань, кваліфікаційну характеристику, педагогічний контроль, педагогічне тестування.
Тема 10
ОСОБЛИВОСТІ І ОРГАНІЗАЦІЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ЗТО
Мета: Мати читке поняття про цілі та задачі професійного виховання, які є особливості контингенту учнів ЗТО, склад інженерно-педагогічного колективу закладу та його специфіку, які існують особливості у вихованні в умовах ЗТО
Тема 11
ЗМІСТ, МЕТОДИ І ФОРМИ РОБОТИ
ІНЖЕНЕРА-ПЕДАГОГА З БАТЬКАМИ УЧНІВ ЗТО
Мета:
Формування уявлення про значущість родини та її ролі у формуванні особистості учня ЗТО, які загальні фактори впливають на особистість підлітка в родині, які існують методи роботи інженера-педагога з родиною учня ЗТО.
ДОПОВІДЬ
Фактори, що мають негативний вплив на родинне виховання в умовах сьогодення
Тема 12
ТЕХНІЧНА ТВОРЧИСТЬ УЧНІВ ЗТО
Мета:
Формування уявлення про сутність і функції технічної творчості учнів ЗТО, планування діяльності і змісту роботи клубів і гуртків технічної творчості, розвиток професійно-значущих якостей і властивостей особистості в процесі технічної творчості.
Тема 13
ВИХОВНА РОБОТА ІНЖЕНЕРА-ПЕДАГОГА В НАВЧАЛЬНІЙ ГРУПІ ЗТО
Мета: Мати уявлення про специфіку застосування педагогічних методів та принципів вивчення особистості учня та їх реалізація в умовах ЗТО, планування виховної роботи в учбовій групі, взаємодія майстра виробничого навчання та класного керівника в процесі виховання.
Тема14
ОРГАНІЗАЦІЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ З УЧНЯМИ "ГРУПИ РИЗИКУ"
Мета:
Формування уявлення такого поняття як «група ризику» та критерії відбору до неї учнів, індивідуальну виховну роботу з такими учнями, її цілі та завдання, які психофізіологічні підстави виникнення алкогольної та наркотичної залежності та які вживати заходи.
Тема 15
ПРОФЕСІОНАЛІЗМ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ОСОБИСТОСТІ ІНЖЕНЕРА-ПЕДАГОГА
Мета: Формування уявлення про професійно-педагогічну компетентність як властивість особистості викладача, індивідуальну діяльність інженера-педагога, педагогічну творчість, фактори продуктивної педагогічної творчості, методи навчальної діяльності викладача