Навчальна дисципліна «Підприємництво і бізнес-культура» належить до циклу дисциплін професійної підготовки здобувачів освітнього рівня бакалавр спеціальностей 051 «Економіка», 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», 071 «Облік і оподаткування».
Навчальний курс «Підприємництво і бізнес-культура» вивчає особливості та закономірності створення функціонування та розвитку підприємств в різних сферах підприємницької діяльності, а також закономірності прояву та особливості використання соціокультурних компонент у процесі підприємницької діяльності та ділової взаємодії; методи і підходи до організації підприємницької діяльності та бізнес-культури.
Метою курсу є засвоєння основних категорій, що характеризують сутність підприємництва як особливого виду діяльності, певного стилю і типу поведінки, що визначає бізнес-культуру підприємства, сучасної форми господарювання комерційних структур в умовах ринкових відносин; набуття практичних вмінь комплексного сприйняття та вирішення проблем, що виникають у діяльності підприємницьких структур для створення сприятливого бізнес-середовища та підвищення ефективності функціонування виробничо-господарських систем.
Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни є забезпечення у здобувачів освіти:
знань:
що являють собою сучасні ринкові відносини, якими є провідні тенденції їх розвитку; особливостей підприємницької діяльності та функцій бізнес-культури; технологій попередження та усунення бізнес-конфліктів; принципів сучасної етики бізнесу; ціннісних аспектів підприємництва та бізнес-культури; елементів ідеології організації та методів формування, підтримки та розвитку бізнес- культури; особливостей організаційної культури в період реорганізації бізнесу, методів та інструментів трансформації бізнес-культури.
умінь:
аналізувати та ідентифікувати етичні проблеми в сфері бізнесу; самостійно формувати позитивний імідж, що задовольняв би статусним вимогам; визначати організаційні заходи щодо формування та підвищення ефективності організаційної культури; визначати ключові характеристики бізнес-культури; адаптувати власну модель поведінки до умов соціокультурного середовища; використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології для обміну та розповсюдження інформації у сфері підприємництва; володіти навичками письмової та усної професійної комунікації державною мовами.
Зміст курсу
Тема 1. Сутність підприємництва. Основи виникнення і розвитку підприємництва
Тема 2. Підприємницька ідея та механізм її втілення. Технологія заснування власної справи
Тема 3. Організація бізнесу. Економічна свобода і підприємництво. Закони функціонування ринку і поведінки товаровиробників
Тема 4. Конкуренція як засіб реалізації підприємництва. Власність підприємств та їх структура
Тема 5. Маркетингова діяльність на підприємстві. Витрати виробництва та цінова політика підприємства. Товарна політика підприємства
Тема 6. Фінанси і податки. Економічні ризики в підприємницькій діяльності
Тема 7. Менеджмент у підприємництві. Основи бізнес-плану
Тема 8. Міжнародні економічні відносини і міжнародне підприємництво. Державне регулювання підприємництва
Тема 9. Поняття та зміст бізнес-культури. Ділова етика як затребуваний фактор інноваційної економіки
Тема 10. Поняття і сутність корпоративної культури. Соціальна відповідальність підприємців нормі етикету
Тема 11. Ділова етика і етикет. Загальні етичні принципи та характер ділового спілкування
- Викладач: Шершенюк Олена