Дисципліна викладається на другому (бакалаврському) рівні
Метою вивчення дисципліни є формування у майбутніх менеджерів системи спеціальних знань щодо психосоціологічних підходів у сучасній управлінській парадигмі; оволодіння сучасними психологічними методами ефективного використання людських ресурсів; розуміння психологічних основ системного управління організаціями; набуття умінь психологічного аналізу внутрішнього й зовнішнього середовища організації і практичних навичок психологічного забезпечення професійної діяльності, прийняття адекватних управлінських рішень.
Предметом вивчення дисципліни є психологічні закономірності управлінської діяльності, психологічних стосунків та поведінки людей в організації, традиційні соціально-психологічні явища (соціально-психологічний клімат, спілкування та ін.); психологія праці.
Завданням дисципліни є теоретична підготовка студентів з таких питань:
- сутність основних категорій психології менеджменту та управління;
- суть психологічних явищ організації та взаємозв’язку їх внутрішніх елементів і зовнішнього середовища;
- система соціально-психологічних методів управління;
- зміст соціально-психологічних процесів організації та психологічні технології управління;
- психологічні фактори здійснення мотивування та контролювання;
- психологічні особливості прийняття індивідуальних та групових рішень у менеджменті;
- соціально-психологічна характеристика основних типів організаційних структур управління (лідерство, стилі управління);
- психологія управління конфліктами, а також практична підготовка та формування умінь з таких питань:
- налагоджування ефективної комунікації у процесі управління;
- здійснення делегування повноважень;
- технологія розроблення, прийняття та реалізації управлінських рішень;
- профілактика та вирішення конфліктів;
- самоменеджмент;
- подолання опору організаційним змінам;
- управління розвитком трудового колективу;
- оволодіння технологією прийняття адекватних управлінських рішень і практичними навичками щодо психологічного забезпечення професійної діяльності;
- психологічного аналізу особистостей та між особистісних взаємин у групах;
- володіння інструментарієм психологічного стимулювання працівників, що передбачає необхідність врахування внутрішнього потенціалу працівника;
- набуття умінь психологічного аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища організації;
- визначення засобів оптимального впливу на працівників для створення належного соціально-психологічного клімату в колективі;
- застосування психологічних методів оцінки персоналу.
лютий 2024